گارانتی و ویژگیهای یک گارانتی خوب
گارانتی لوازم خانگی برقی به تعهداتی گفته میشود که فروشندگان باید به آن ها عمل کنند و در صورت خراب شدن لوازم الکترونیکی، طی مدت مشخصی خدماتی چون تعویض کالا و تعمیر رایگان قطعه را برای مشتریان انجام دهند. در واقع انواع گارانتی نوعی خدمات پس از فروش محسوب میشوند که بعد از خرید محصول، طی بازه زمانی خاصی در اختیار کاربران قرار میگیرند.
مفهوم گارانتی چیست؟
این روزها محصولاتی که از فروشگاهها و تولید کنندگان خریداری میشوند، تحت پوشش گارانتی یا همان ضمانتنامه هستند. یعنی اگر به هر دلیلی عملکرد دستگاه به درستی انجام نشود در یک دوره زمانی مشخص خریدار میتواند به فروشنده مراجعه کرده و با اثبات عیب و نقص دستگاه، هزینه پرداخت شده را پس بگیرد یا اقدام به تعویض دستگاه، تعمیر یا تعویض قطعه به صورت رایگان نماید. مدت زمان گارانتی نکتهای است که هنگام خرید لوازم باید به آن توجه داشته باشید. همچنین شرایط گارانتی باید در دفترچههای راهنما و کاتالوگ محصول مطالعه شوند تا مشتریان بدانند که چه خدماتی در قالب گارانتی به آن ها ارائه میگردد. بعضی از شرکتها خدمات خود را به صورت تلفنی و آنلاین انجام میدهند. اما بعضی دیگر از شرکتها به صورت حضور در محل یا پستی این کار را انجام میدهند. بعضی از گارانتیها نیز محدودیتهایی دارند که هنگام خرید باید حتماً به آن ها توجه داشته باشید. حالا که میدانید گارانتی چیست بد نیست با ویژگیهای یک گارانتی خوب هم آشنا شوید.
ویژگیهای یک گارانتی خوب چیست؟
انواع گارانتی با هدف شناخته شدن برندهای تولید کننده لوازم خانگی و جلب اعتماد مشتریان به وجود آمدهاند. اما بعضی از این گارانتیها به درد مشتریان نمیخورند و دردی از آن ها درمان نمیکنند. به همین خاطر مشتریان باید بدانند که خدمات پس از فروش که شامل گارانتی میشوند، چه مواردی هستند و یک گارانتی خوب علاوه بر تعمیر و تعویض قطعات باید چه ویژگیهای دیگری داشته باشد.
رضایت مشتریان
هرچه مشتریان بیشتری از سطح خدمات یک برند راضی باشند، نشان میدهد که این گارانتی دارای استانداردهای لازم است.
سرعت عمل گارانتی
ارائه خدمات در سریعترین زمان ممکن و رفع نواقص دستگاه جزوه موارد دیگری است که هنگام بررسی ویژگیهای گارانتی خوب باید به آن توجه داشته باشید.
کیفیت بالای خدمات
کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط برند تولید کننده و به کارگیری افراد متخصص که دارای سطح علمی فنی بالایی هستند، یکی دیگر از ویژگیهای گارانتی خوب به شمار میرود.
استفاده از تجهیزات مدرن برای تعمیر دستگاه
کارشناسان فنی برندهای معتبر از تجهیزات و تکنولوژیهای به روز برای عیب یابی و تعمیر لوازم مورد نظر استفاده میکنند و این نشان میدهد که گارانتی استانداردهای لازم را دارد.
پاسخگویی و وفاداری به مشتری
وقتی یک برند خیال مشتری خود را راحت کند و در تمام زمینهها پاسخگوی باشد. مشتری با خیال آسوده تری خرید خود را انجام میدهد. زیرا همیشه قیمت پایین نشان دهنده یک خرید خوب نیست. گاهی اوقات هم شرایط گارانتی است که نشان میدهد خرید شما موفقیت آمیز بوده است.
انواع گارانتی کدماند؟
در بخشهای پیش اشاره کردیم که هدف انواع گارانتی، جلب رضایت مشتریان و افزایش اعتبار فروشندگان است. اما گارانتیها دارای انواع مختلفی هستند که در این قسمت به آن ها اشاره میکنیم.
گارانتی تعویض
وقتی که فروشنده یا تولید کننده محصول متعهد شود که دستگاه مورد نظر را در صورت عدم قابلیت تعمیر با یک محصول جدید عوض کند. یعنی گارانتی تعویضی برای محصول خود در نظر گرفته است.
گارانتی تعمیر و نگهداری
یکی از رایجترین انواع گارانتی، تعمیر و نگهداری است. در صورتی که لوازم برقی دارای گارانتی تعمیر و نگهداری باشند. اگر دستگاه به هر دلیلی خراب شود، هزینه تعمیر آن به عهده فروشنده خواهد بود.
گارانتی اصلی
گارانتی لوازم خانگی برقی یک نوع دیگر هم دارد که در آن سازنده یا تولید کننده تعویض، تعمیر، بازپرداخت قیمت محصول و هر کاری که لازم باشد در صورت عدم عملکرد صحیح دستگاه، انجام خواهد داد.
گارانتی اضافی
بعضی از خدمات ارائه شده در گارانتیها اضافی هستند که شامل خدماتی مانند تعویض سریع، گارانتی نوسان قیمت یا گارانتی ضد آب میشوند.
گارانتی فروشنده
این نوع گارانتی فقط به فروشنده محصول ارتباط دارد. یعنی اگر دستگاه به درستی کار نکند. این فروشنده است که باید دستگاه را تعمیر یا تعویض کند.
گارانتی مادام العمر
بعضی از محصولات هستند که تا آخر عمر دارای ضمانتنامه هستند. البته منظور از آخر عمر تا آخرین لحظه عمر دستگاه است. زیرا همانطور که میدانید دستگاه الکترونیکی و برقی طول عمر مشخصی دارند و این گارانتی تنها تا زمانی اعتبار دارد که سازنده برای طول عمر دستگاه معین کرده باشد.
گارانتی گسترده
بعضی از محصولات گران قیمت هستند که در صورت خرابی دارای گارانتی گسترده هستند. یعنی هزینههای مربوط به تعمیر، تعویض و بازپرداخت قیمت محصول در صورت هرگونه خرابی توسط تولید کننده یا سازنده پرداخت میشود.
شرکت آلترا استور به عنوان یکی از فروشندگان اصلی محصولات برند سنکور در کشور شناخته میشود. این مجموعه به تازگی اقدام به ثبت گارانتی برای محصولات این برند نموده و کلیه خدمات مربوط به تعویض قطعه و تعمیر را برای لوازم خانگی برند سنکور انجام میدهد. در صورتی که از لوازم خانگی سنکور استفاده میکنید و به هر دلیلی ناچار هستید از گارانتی لوازم خانگی برقی خود استفاده کنید، میتوانید از طریق تماس با کارشناسان مجموعه آلترا استور مشکل دستگاه خود را مطرح کنید و در رابطه با نحوه تعمیر و نگهداری یا بازپرداخت هزینه سوالات خودتان را مطرح کنید.
گارانتی لوازم خانگی برقی یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید و ما در فروشگاه آلترا استور این کار را برای شما راحتتر کردهایم. ما تعویض قطعات و تعمیر را برای برند سنکور انجام میدهیم و به هموطنان عزیز اطمینان میدهیم که میتوانند در کوتاهترین زمان ممکن از گارانتی لوازم خانگی سنکور خود در فروشگاه آلترا استور استفاده نمایند. ما قصد داریم این باور را که گارانتی در ایران به درد نمیخورد، تغییر دهیم و با جلب اعتماد مشتریانمان خدمات مورد نیاز آنها را در بازههای زمانی مشخص شده ارائه نماییم. برای آگاهی از شرایط خدمات پس از فروش و گارانتی آلترا استور میتوانید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید.
کلام پایانی
گارانتی لوازم خانگی برقی همان ضمانت نامهای است که خیال مشتری را بابت خرید راحت میکند. یک گارانتی خوب زمان معینی دارد. در صورت خراب شدن قطعات دستگاه، هزینه پرداخت شده را به مشتری برمیگرداند یا خدمات تعمیر و تعویض را به صورت رایگان برای مشتری خود انجام میدهد. در صورت نیاز به استفاده از گارانتی لوازم خانگی سنکور نیز میتوانید از طریق فروشگاه آلترا استور که دارای نمایندگی فروش و گارانتی محصولات این برند است، اقدام نمایید.